mba logo heb

apply button

לשיחה עם יועץ לימודים
1-800-300-032

univ logo2

big banner 7 2

ד"ר ליאור זלמנסון

Lior Zalmanson

מרצה

מעורבות משתמשים בסביבות וירטואליות. אמון ומחויבות בין משתמשים לאתרים. מודלים עסקיים באינטרנט בדגש על אתרי תוכן: חדשות, מוסיקה, וידאו. ניהול אלגוריתמי וכלכלת השיתוף.

דואר אלקטרוני: lzalmanson@univ.haifa.ac.il

טלפון: 04-8240110

מיקום המשרד: בניין ג'קובס, חדר 501

שעת קבלה: בתיאום מראש 

פרופיל חוקר בגוגל סקולר

חבר סגל בחוג לניהול מידע וידע באוניברסיטת חיפה. מחקריו עוסקים במעורבות ובמחוייבות של משתמשים בסביבות דיגיטליות, במודלים עסקיים של אתרי תוכן, בתופעות כלכליות התנהגותיות באינטרנט כגון כלכלת השיתוף ומיקור ההמונים. מחקריו זכו למענקים ופרסים מקרן פולברייט, פרס דן דוד, קרן קיסריה רוטשילד, גוגל,Marketing Science Institute ,Social Informatics SIG והתפרסמו בז'ורנלים כגון Management Information Systems Quarterly ו MIT Sloan Review. לפני תפקידו באוניברסיטת חיפה, שימש כמרצה באוניברסיטת ניו יורק, אוניברסיטת תל אביב ובמרכז הבינתחומי. מחקריו זכו לתהודה בתקשורת הבינלאומית: Times, Fast Company, The Standard, Wired UK, The Observer ומספר רב של פעמים בעיתונות הישראלית. ב2016, השתלם כחוקר אורח במעבדת המדיה הדיגיטלית של מוזיאון המטרופוליטן.  בנוסף לתפקדיו האקדמיים, ד"ר זלמנסון משלב עוסק בחיבור בין תחומי האמנות והטכנולוגיה. ב2011 ייסד את פסטיבל פרינט סקרין לאמנות ותרבות דיגיטלית במדיטק חולון, ועד היום הוא משמש כמנהלו האמנותי. יצירותיו של ד"ר זלמנסון כאמן זכו במלגות ופרסים והוצגו בארץ ובעולם. בנוסף, שימש כחבר מערכת במגזין "אלכסון" לתרבות ומדע, כלקטור בקרן החדשה לקולנוע, בקרן רבינוביץ ובקופרו וייעץ לעשרות מיזמים ואירועים בתחומי הטכנולוגיה והניו מדיה בארץ ובעולם.

תחומי עניין להנחיית סטודנטים

User engagement in online environments. Trust and commitment between users and websites. Internet business models for online content. Algorithmic Management and the Sharing Economy.

פרסומים נבחרים אחרונים

Balestra, M., Zalmanson, L., Cheshire, C., Arazy, O., & Nov, O. (2017) “It was Fun, but did it Last” -The dynamic interplay between fun motives and contributors’ activity in peer-production. PACM on Human-Computer Interaction, 1(2), 21.

Zalmanson, L., & Oestreicher-Singer, G. (2016). Turning Content Viewers Into Subscribers. MIT Sloan Management Review, 57(3), 11.

Oestreicher-Singer, G., & Zalmanson, L. (2013). Content or community? a digital business strategy for content providers in the social age. MIS Quarterly, 37(2), 591-616.