mba logo heb

apply button

לשיחה עם יועץ לימודים
1-800-300-032

univ logo2

מלגות

החוג מעודד את תלמידיו להגיש בקשות ולהתמודד על מענקים, פרסים ומלגות.

בקטגוריה זו ניתן למצוא קישורים לקולות קוראים ולאתרי מלגות.
אנו ממליצים לכם, התלמידים בחוג, להכנס מידי פעם לקישורים הללו ולעבור על המלגות והקולות הקוראים. אנו מצידנו נעשה ככל שביכולתנו לתמוך בבקשות שתגישו.

אוניברסיטת חיפה

מלגות לתואר שני - אוניברסיטת חיפה (הרשות ללימודים מתקדמים)

מומלץ לקורא את תקנון המלגות לתואר שני מטעם אוניברסיטת חיפה. התקנון מפרט את מגוון המלגות המוענקות לסטודנטים לתואר שני מטעם אוניברסיטת חיפה (דרך הרשות ללימודים מתקדמים), התהליך להעברת הבקשות/המלצות לקבלת המלגה והקריטריונים לקבלתה.

מלגות מקרנות חיצוניות (הרשות ללימודים מתקדמים)

קולות קוראים מקרנות ומרכזי מחקר חיצוניים המועברים לרשות ללימודים מתקדמים באוניברסיטת חיפה ומרוכזים באתר הרל"מ.

ריכוז מלגות באתר דיקנאט הסטודנטים באוניברסיטת חיפה

מלגות מגופים שונים מרוכזות ומפורסמות באתר דיקנאט הסטודנטים של אוניברסיטת חיפה- מלגות על בסיס סוציו-אקונומי ומלגות הצטיינות.

שונות 

  1. מלגות באתר משרד החינוך- ריכוז כל הקרנות המעניקות מלגות בחלוקה על פי קריטריונים שונים- לחצ/י כאן
  2. ריכוז מלגות באתר התאחדות הסטודנטים בישראל- לחצ/י כאן
  3. קרן הסיוע לסטודנטים המשותפת למועצה להשכלה גבוהה ולמשרד החינוך והתרבות-
    לקול הקורא- לחצ/י כאן
    להוראות והנחיות- לחצ/י כאן
  4. מלגות משרד המדע והטכנולוגיה- לחצ/י כאן
  5. מלגות מפעל הפיס (מלגות לציבור הרחב לשכ"ל מלא, מלגות חד שנתיות, מלגות למגזר הערבי)- לחצ/י כאן
  6. מלגות אייסף ( ISEFI ), הקרן הבינלאומית לחינוך- לחצ/י כאן
  7. מלגות היא"ס (עולים חדשים)- לחצ/י כאן
  8. מלגות נעמ"ת (לסטודנטיות בלבד)- לחצי כאן
  9. פרויקט "רבדים" בשיתוף עם אוניברסיטת חיפה (העשרה בנושאי יהדות ואקטואליה)- לחצ/י כאן

מלגות מחקר 

  1. מלגות מחקר בנושא השואה ע"ש נתן דורסט ז"ל
    לקול הקורא- לחצ/י כאן
    לטופס בקשת מלגה- לחצ/י כאן
  2. מלגות מחקר בתחום הזדקנות בקהילה מטעם "הקרן לקידום חקר הזקנה" שבמרכז לחקר ולימוד הזקנה
    לקול הקורא-
    לחצ/י כאן
    לטופס בקשת מלגה-
    לחצ/י כאן

 

 

מערכת שעות מחזור תשע״ו

שם הקורס קוד הקורס סילבוס מרצה
תקופה 1 - 13.10.2015-18.12.2015      
אוריינות מידע 4010 סילבוס ד"ר רותי אש
אחזור מידע 4030 סילבוס ד"ר אסנת מוקרין
שיטות מחקר א' 4300 סילבוס ד"ר ירון אריאל
       
תקופה 2 - 15.12.2015-09.02.2016      
תרבות ומידע בהיבט איכותני 5210 סילבוס ד"ר תמר יוגב
ארגון מידע 4020 סילבוס ד"ר אסנת מוקרין
תהליכי עיבוד נתונים 5207 סילבוס ד״ר רון בקרמן
       
תקופה 3 - 16.02.2016-12.04.2016      
קהילות וירטואליות 4060 סילבוס פרופ׳ שיזף רפאלי
תורת הנתונים 1 5205 סילבוס ד"ר רון בקרמן
סמינר מחקר ביצירתיות וחדשנות א' 5202 סילבוס  ד"ר תמר יוגב
שיטות כמותיות א' 4100 סילבוס ד"ר לינור הדר
       
תקופה 4 - 03.05.2016-28.06.2016      
אינטרנט: מהעכבר לענן 5211 סילבוס ד"ר אסנת מוקרין
תורת הנתונים 2 5206 סילבוס ד"ר רון בקרמן
מבנה וניתוח של רשתות חברתיות 5212 סילבוס ד"ר אסנת מוקרין
סמינר מחקר 4500 סילבוס ד"ר דפנה רבן
סוציולוגיה של ארגונים 5012 סילבוס ד"ר תמר יוגב
סמינר מחקר ביצירתיות וחדשנות ב' 5203 סילבוס ד"ר תמר יוגב
       
תקופה 5 - 05.07.2016-30.08.2016      
שיטות כמותיות ב' 4200 סילבוס ד"ר ניצה ברקן
שיווק שירותי מידע 4080 סילבוס ד"ר יואל אסרף
שיטות מחקר ב' 4400 סילבוס ד"ר ירון אריאל
מערכות לתיעוד מידע** 5201 סילבוס ד"ר אסף טרקטינסקי
       
תקופה 6 - 01.11.2016-27.12.2016      
חקיקה, אתיקה וסטייה במידע 4070 סילבוס ע"ד דלית קן-דרור פלדמן
כלכלת מידע 4050 סילבוס ד"ר דורית גייפמן
ביבליומטריה** 5200 סילבוס ד"ר אבישג גורדון
פיתוח משחקים לארגונים 4065 סילבוס גב' גנית ריכטר
מבוא חעקרונות למידת מכונה 5213 סילבוס פרופ' לרי מנוביץ
       
תקופה 7 - דצמבר 2016- פברואר 2017      
פרקטיקום ועבודה מסכמת 4900    
מחקר תזה      

 * נתון לשינויים

** קורס חובה לקבלת ספח ספרנות

תכנית הלימודים לתואר מ"א בניהול מידע וידע

מטרת התכנית היא להכשיר חוקרים ואנשי מקצוע בתחום פורץ הדרך של מידע וידע. בתוך התכנית קיימים 4 אשכולות לימוד עם דגשים שונים: ניתוח רשתות והתנהגות בסביבה הוירטוואלית; מדעי הנתונים; ניהול משאבי מידע וידע בארגונים; וספרנות וארכיונאות. התכנית שואבת מתחומי לימוד שונים, כגון מדעי החברה, ניהול ומדעי המחשב, אך ממקדת אותם למטרה אחת - להבין את המידע, איך הוא נוצר ונצרך, ואיך להפיק ממנו תועלת.

הבוגר יוכל להשתלב בתפקידי מידע שונים, כגון Data Scientist, User engagement Manager ,Capitalize User Engagement Manager, ותפקידים בתחום שיווק מקוון, פרטיות המידע ועוד. בנוסף, גם מי שבוחר לא לעבוד באחד המקצועות האלה ייקח מהתכנית את היכולת להרחיב את הגדרת תפקידו בצורה שמבליטה את היבטי המידע. פרטים יש למצוא בדפים הייעודים של 4 אשכולות הלימוד. בכל אחד מהאשכולות הללו, ניתן ללמוד בשני מסלולי לימוד שונים: מסלול מחקרי (מסלול א') ומסלול מעשי עם עבודת גמר (מסלול ב').

מערכת השעות המלאה של שנה"ל תשע"ח, לדוגמה (נתון לשינויים ב-תשע"ט)

 

תנאי סיום הלימודים בתכנית

המסיימים בהצלחה את תכנית הלימודים יהיו זכאים לתואר מוסמך האוניברסיטה בניהול מידע וידע (M.A.).

לימודים במסלול א' כוללים לימודים בהיקף של 32 שעות לימוד (שש"ס) ועבודת גמר מחקרית;
לימודים במסלול ב' כוללים לימודים בהיקף של 40 שעות לימוד ועבודה מסכמת.

על כל סטודנט במסלול א' להשתתף לפחות בשני קורסים הדורשים עבודה סמינריונית;
על כל סטודנט במסלול ב' להשתתף לפחות בשלושה קורסים כאלה.

תלמיד חייב להשיג ממוצע משוקלל סופי של 76 לפחות כדי להיות זכאי לתואר M.A. בניהול מידע וידע.

מבנה הציון

  • מסלול א' - עם עבודת גמר מחקרית
    • קורסי חובה ובחירה 40%
    • עבודות סמינריוניות 20%
    • עבודה גמר מחקרית - תזה 40%
  • מסלול ב' - מעשי עם עבודה מסכמת
    • קורסי חובה ובחירה 60%
    • עבודות סמינריוניות 20%
    • עבודה מסכמת 20%

מסלול מעשי

על המסלול:
המסלול המעשי כולל בתוכו פרקטיקום וכתיבת עבודת גמר המבוססת על הפרקטיקום. המסלול מותאם לסטודנטים אשר מבקשים ליישם במסגרת לימודיהם את הכלים שלמדו בפועל תוך ליווי ותמיכה של הסגל האקדמי והמקצועי של החוג.
במסגרת מסלול זה על התלמידים להשלים היקף קורסים של 40 שש"ס ולהשלים פרקטיקום של לפחות 80 שעות בארגון ידע. בסיום הפרקטיקום על סטודנט להגיש עבודת גמר המבוססת על הפרויקט אותו ביצע במסגרת לימודיו.

דרישות המסלול:

  • במסלול זה נדרש התלמיד ללמוד את קורסי הליבה שבתכנית הלימודים בחוג עד להשלמת 40 שש"ס.
  • במסגרת קורסים אלו על התלמיד לכתוב לפחות 3 עבודות סמינריוניות. משקל קורסים אלו יהווה 20% מהציון הסופי בתואר (קורסים אלו יקבעו ע"י הועדה החוגית לתואר שני ויעודכנו מידי שנה בהתאם לתכנית הלימודים).
  • ביצוע פרקטיקום, כתיבת עבודת גמר עפ"י דרישות ונהלי החוג, והצגתה ביום עיון חוגי בסיום שנה ב'.

מבנה הציון הסופי:

 60% - קורסים 

20% - קורסים שבמסגרתם נכתבו עבודות סמינריוניות

20% - עבודת גמר של הפרקטיקום 

שלבים לכתיבת העבודה והפרקטיקום:

כל תהליך ביצוע הפרקטיקום מתבצע במסגרת של קורס מובנה, שמטרתה ללוות את כל הסטודנטים שבחרו במסלול זה לבצע את עבודתם. כלומר, הסטודנט מלווה גo על ידי הארגון שבקרבו מתבצע הפרקטיקום (ראו מטה) וגם על ידי חבר סגל אקדמי בקורס שמרכז את כל הפרקטיקומים.

1. בחירת תחום עניין - במהלך תקופות הלימוד הראשונות פוגש הסטודנט את הזויות והאלמנטים השונים בתחום ניהול המידע והידע. העניין שנוצר מתוך קורס, שיעור, סמינר או אפילו הרצאה ביום-עיון, יכול להוביל את הסטודנט לנושא מתאים. 

כחלק מההכנה לפרקטיקום יובאו בפני הסטודנטים דוגמאות ואפשרויות לפרויקטים הניתנים לביצוע במסגרת הפרקטיקום.

2. בחירת מסגרת לפרקטיקום – כרגיל משמעות השלב הזה הוא בחירת ארגון לעבוד במסגרתו על הפרויקט. הארגון – או ההקשר, אם לא מדובר בארגון ספציפי -- אינו חייב להיות קשור לתחום העיסוק של התלמיד בחיי היום-יום; להיפך - סטודנט הבוחר לבצע את הפרקטיקום במקום עבודתו, עליו לקבל אישור לכך ולהגדיר את הפרויקט כך שלא יהיה כחלק מעבודתו ביומיום.

3. הגדרת הפרויקט וכתיבת ההצעה - יחד עם איש הקשר בארגון ומנחה הפרקטיקום מטעם החוג, לומד הסטודנט את הארגון ואת תחום העניין בו בחר לכדי הגדרת פרויקט לביצוע בארגון במסגרת שעות הפרקטיקום. כתיבת ההצעה לפרויקט מתבצעת כחלק מקורס "פרקטיקום'" שאורכו שנה אקדמית שלמה, במסגרתו חבר סגל אקדמי מלווה את התהליך כולו.

בסיום הקורס וכחלק מדרישותיו, על הסטודנט להגיש את הצעת הפרויקט.

4. ביצוע הפרקטיקום - לאחר אישור הצעת הפרויקט ע"י החוג מבצע הסטודנט את הפרקטיקום הלכה למעשה. הקורס של הפרקטיקום מספק הנחייה אקדמית על ידי חבר סגל אקדמי, ויש גם ליווישל מנחה מקצועי מתוך הארגון. בנוסף מתקיימות פגישות אישיות וקבוצתיות הנקבעות ע"י מרצה הקורס.

5. כתיבת והגשת עבודת הגמר - עם סיום הפרקטיקום כותב הסטודנט את עבודת הגמר. העבודה משלבת את הבסיס התאורטי ואת עבודת השדה עפ"י המתווה המועבר כחלק מדרישות הקורס של הפרקטיקום.

טפסים:
סילבוס הקורס - פרקטיקום
קול קורא לארגונים להצעת מקום/פרויקט לפרקטיקום

מסלול מחקרי

על המסלול:

המסלול המחקרי משתלב עם האוריינטציה המחקרית של החוג. מטרת המסלול הינה להביא את התלמיד לידיעה מעמיקה בתחום הידע בו הוא בוחר להתמקד, מתוך מגוון רחב של נישות בעולם ניהול המידע והידע, וכן מומחיות ברמה של מוסמכי אוניברסיטה בשיטות לביצוע מחקר אקדמי. השלב הסופי במסלול זה הוא כתיבת עבודת הגמר המחקרית (התזה), המחייב שליטה במחקר הקיים בנושא, והוספת תרומה לספרות על ידי שיש בכלים ושיטות שנלמדו בתכנית.  התזה מתבצעת בהנחיה צמודה ואישית של חבר סגל אקדמי.

דרישות המסלול:

  • במסלול זה נדרש התלמיד ללמוד את קורסי הליבה הכלליים שבתכנית הלימודים בחוג עד להשלמת 32 שש"ס.
  • במסגרת קורסים אלו על התלמיד לכתוב לפחות 2 עבודות סמינריוניות. משקל הקורסים שבמסגרתם נכתבו העבודות הללו הוא 20% מהציון הסופי בתואר (קורסים אלו יקבעו ע"י הועדה החוגית לתואר שני ויעודכנו מידי שנה בהתאם לתכנית הלימודים).
  • כתיבת עבודת גמר מחקרית (תזה) עפ"י דרישות ונהלי החוג, והצגתה ביום עיון חוגי בסיום שנה ב'.

מבנה הציון הסופי:

40% - קורסים

20% - קורסים שבמסגרתם נכתבו עבודות סמינריוניות

40% - תזה

דוגמאות למחקרים בתחום:

המחקרים בתחום מגוונים ורבים. ניתן לראות מחקרים בהם פעילים אנשי הסגל שלנו בדפים שלהם וכן במרכזי המחקר השונים.
באתר של המרכז לחקר האינטרנט ניתן לראות דוגמאות למחקרים ופרויקטים המשלבים פרקטיקה ומחקר - יצירת כלים ושימוש בנתונים ללמידה, פיתוח ושכלול הכלים הללו (לדוגמא: קושייה, שיל ועוד).
שיתופי הפעולה המחקריים אינם נשארים רק בגבולות האוניברסיטה ונעשים גם עם חברות מובילות במשק (לדוגמא, שיתוף הפעולה עם מעבדות המחקר של IBM בחיפה בתחום הטכנולוגיות החברתיות) ועם ארגונים בינלאומיים (כמו לדוגמא פרוייקט ה-Socios של האיחוד האירופי).

שלבים לכתיבת תזה:

1. בחירת תחום עניין - השלב הראשון בכתיבת התזה הוא בחירת תחום העניין מתוך עולם התוכן של ניהול המידע והידע. את הזויות והאלמנטים השונים פוגש הסטודנט במהלך תקופות הלימוד הראשונות בקורסי הליבה, במפגשים חוגיים שונים כמו סמינרים וימי-עיון וכן בקורס סמינר מחקר א'.

2. בחירת מנחה - משבחר הסטודנט את תחום העניין המרתק אותו ובו הוא מעוניין להתמקד ולחקור, עליו למצוא מנחה אשר יעזור לו במיקוד התחום לנושא מוגדר. כל חבר סגל באוניברסיטה יכול לשמש כמנחה לתזה. בנוסף, ניתן לבקש אישור שכל אדם עם תואר דוקטור ישמש כמנחה-שותף יחד עם חבר סגל מהאוניברסיטה, או אפילו כמנחה יחיד. עם הגעתם להסכמה לעבוד יחד, חובה על הסטודנט להגיש לועדת המ"א את טופס ההסכמה להנחייה.
ו
עדת המ"א החוגית מחליטה האם לאשר את המנחים ואת נושא המחקר. 

לעיתים התהליך הוא הפוך: סטודנט מכיר מרצה שמעניין אותו במיוחד. הוא נפגש עם אותו מנחה כדי לשוחח על קשת הנושאים האפשריים להנחייה ע"י אותו חוקר, כלומר בחירת המנחה במקרה זה נעשית לפני בחירת הנושא.

3. כתיבת ההצעה - יחד עם המנחה מצמצם התלמיד את נושא המחקר לכדי שאלת מחקר ומתחיל בכתיבת הצעת המחקר. הקורס "סמינר מחקר ב" המתקיים במקביל לשלב זה, מלווה את הסטודנט בתהליכי הכתיבה הללו, תוך לימוד הכללים והכלים לכתיבה נכונה ויעילה של הצעת המחקר לתזה.

בסיום הקורס "סמינר מחקר ב" וכחלק מדרישות הקורס, על הסטודנט להגיש את הצעת המחקר לתזה לשיפוט המנחה שלו.  במידה ויש יותר ממנחה אחד הצעת המחקר צריכה להיות מוגשת לשני המנחים לקריאה ואישור טרם הגשה רשמית לחוג. לאחר שהמנחה ימצא את הצעת המחקר ראויה, יעביר הסטודנט את ההצעה לוועדת המ.א. החוגית בצירוף טופס המלצה של המנחה. ועדת המ.א. החוגית תחליט באם להעביר את ההצעה לשיפוט נוסף או לאשרה. הצעות שיצאו לשיפוט נוסף יחזרו אל ועדת המ.א. לצורך החלטה. החלטת הועדה תתועד בטופס שיועבר למנחה ולסטודנט.

4. ביצוע המחקר וכתיבת התזה - לאחר אישור ההצעה ולאחר כשנה וחודשיים של תכנית לימודים מובנית ואינטנסיבית ביותר, מגיע השלב בו הזמן כולו מושקע במחקר האישי של הסטודנט. עם סיום עבודת המחקר יכתוב הסטודנט חיבור תזה עפ"י הנחיות החוג ובתיאום עם הנחיות רל"מ. הסטודנט יגיש למנחה את חיבור התזה לשיפוט.

5. הגשת התזה -לאחר שהמנחה ימצא את חיבור המחקר ראוי, יעביר הסטודנט את החיבור לוועדת המ.א. החוגית בצירוף דו"ח השיפוט של המנחה. ועדת המ.א. החוגית תבחר את השופט הנוסף שיקרא את החיבור. המלצת השופט הנוסף תחזור אל ועדת המ.א. לצורך החלטה. החלטת הועדה תתועד בטופס שיועבר למנחה ולסטודנט.

הנחיות שימושיות:
שלבים לכתיבת תזה

קובץ הנחיות לכתיבת תזה מחקרית בחוג
להעשרה- חוברת סיוע לסטודנטים בכתיבת עבודה מחקרית מאת פרופ' יואב לביא מהפקולטת למדעי הרווחה והבריאות

שירותים לסטודנטים

רשת חברתית:
מעבר ללמידה דידקטית ופרונטאלית משקיע החוג רבות ביצירת קהילה פעילה ברמה האקדמית ואווירה לימודית ומשפחתית ברמה החברתית.
תקשורת בין הסטודנטים, מעבר לימי הלימוד, מתקיימת ברמה האישית, בקבוצות הלמידה ובפורומים של הקורסים השונים דרך אתרי הקורסים במערכת ה-Moodle של החוג.
נוסף על פעילותם של הסטודנטים בקהילות מקצועיות ואקדמיות וברשתות החברתיות, פועלת קבוצה הסגורה לתלמידי וסגל החוג ברשת ה-Facebook (הקבוצה מוגבלת רק לתלמידים וסגל, מי שמעוניין לקבל מידע שוטף ואינו נכלל על קבוצות אלו, ניתן להכנס לדף הפייסבוק של החוג). הקבוצה מאפשרת שיתוף בלתי-פורמאלי של תחומי עניין משותפים, דיונים הנוגעים לנושאים הנלמדים ומוצאים שוב ושוב ביטוי בחיי היומיום. בקבוצה מתפרסמות מגוון של הצעות עבודה המגיעות לחוג ולסגל הרלוונטיות לתלמידים.

כיתות לימוד:
הלימודים בחוג מתקיימים בכיתות הלימוד שבבניין ג'ייקובס בקמפוס הר הכרמל של אוניברסיטת חיפה. כיתות הלימוד חדישות ומאובזרות - רשת אלחוטית של הקמפוס, ציוד אור-קולי, שקעי חשמל בשולחנות ומבנה כיתה המאפשרת למידה מתקדמת.
אנו ממליצים לתלמידים להצטייד במחשב נייד פרטי לצורך לימודיהם, שכן רוב חומרי הלימוד זמינים באתרי הקורסים במערכת ה-Moodle של החוג.

חדרי דיונים לעבודה בקבוצות:
מרבית הלמידה שאינה בשעות ההוראה הפרונטליות מתבצעת בקבוצות לימוד קטנות. לשם כך מצוייד בניין ג'ייקובס במספר חדרי דיונים לשימוש תלמידי הפקולטה לניהול. מפתחות לחדרי הדיונים זמינים במזכירות הפקולטה לניהול הנמצאת בקומה השישית בבניין (חדר 605). הבניין פתוח בימים א'-ה' עד השעה 21:45 (למעט בחגים וחופשה מרוכזת - פירוט והודעות מיוחדות מתפרסמים באתר האוניברסיטה ודרך מזכירויות החוגים).
חדרי עבודה בקבוצות קיימים גם באגף החדש של ספריית האוניברסיטה. חדרי הדיונים מצויידים בנקודות תקשורת ומסך LCD אליו ניתן לחבר מחשב נייד לצורך עבודה משותפת. חדרי הדיונים פתוחים בשעות הפעילות של הספרייה וניתן להזמינם מראש דרך מזכירות הספרייה בטלפון: 04-8240289.
בנוסף לחדרי הדיונים קיימים בספרייה עמדות לעבודה עם מחשבים נייחים ו/או עם מחשבים ניידים ואולמות קריאה מרווחים.

התחברות למערכות ממוחשבות:
ספרייה - התחברות לשירותי הספרייה מרחוק (לא מתוך קמפוס האוניברסיטה) נעשית מאתר הספרייה  (לבחור ב"התחברות מהבית") בעזרת שם משתמש וסיסמא של חשבון הדוא"ל ב-campus. חשוב להדגיש כי החיפוש ב-Google Scholar וקישור לטקסט מלא הקיים בספרייה, אפשרי רק לאחר ההתחברות הקישור שמופיע לאחר מכן. כך גם לגבי גישה למאגרי מידע ופריטים אלקטרוניים.
את השם והסיסמא ניתן למצוא דרך פורטל המידע ושירותים לסטודנט (ב"פרטי חשבון דואר אלקטרוני"). החיבור לפורטל זה הוא דרך מערכת ה-SSO שם שם המשתמש והסיסמא הם מספר תעודת הזהות (9 ספרות של תעודת הזהות, אם טרם שונתה הסיסמא). בפורטל המידע והשירותים ניתן לראות גם את פרטי חשבון שכ"ל, בחינות, ציונים, הזמנת אישורים ועוד.

השאלה בין-ספרייתית - קיימת אפשרות להשאלת מאמרים וספרים ללא תשלום מן הטכניון, במידה ואינם קיימים בספריית האוניברסיטה. השירות מתבצע ע"י מחלקת ההשאלה הבין-ספרייתית. כדי לבקש את השירות יש להיכנס לאתר הספריה ולבחור שם בכפתור השאלה בין-ספרייתית.

אתרי קורסים - חיבור למערכת ה-Moodle נעשית ע"י הקלדת מספר תעודת הזהות של הסטודנט (9 ספרות) בשם המשתמש והסיסמא. לאחר ההתחברות ניתן לשנות את הסיסמא וההגדרות השונות בלחיצה על שם המשתמש בו מחוברים.
תמיכה - במידה ואתם נתקלים בבעיה בחיבור לשירותי האוניברסיטה בממוחשבים, ניתן לפנות למוקד התמיכה של אגף המחשוב. אם ישנה בעיה בהגדרות הדפדפן ניתן להעזר גם בהנחיות של היחידה להוראה נתמכת מחשב.
למוקד התמיכה בפייסבוק הקישו כאן 

נגישות:
סטודנטים בעלי צרכים מיוחדים ולקויות למידה מוזמנים לעיין בחוברת נגישות השירות של דיקנאט הסטודנטים למידע על השירותים והזכויות שלהם באוניברסיטה.

על אודות החוג לניהול מידע וידע

i-school

החוג לניהול מידע וידע הוקם במתכונת של בתי ספר למידע הנקראים באנגלית “school of information” או בקיצור i-school. הרעיון המרכזי של תנועת ה-i-schools הוא לפתח תחום אקדמי שמתייחס למידע על כל היבטיו – מה הערך שלו? איך הוא מתפשט? איזה מידע אנשים מוכנים לשתף ועם מי? עוד שאלות -- כאשר מושג המידע עומד במרכז.

מחקר

אנו מייחסים חשיבות עליונה למחקר. תכנית ה-מ"א מעוגנת בתיאוריה אך מתייחסת לתופעות אקטואליות, ומשתמשים בנתונים אמתיים בקורסים הרלוונטיים. אנו מעודדים סטודנטים לבחור את מסלול התזה ולהצטרף לקהילה המחקרית שלנו. לסטודנטים המעוניינים בתכנית יותר מעשית אנו מציעים פרקטיקום במגוון ארגונים ומלווים אותם בתהליך.

קריירה

בוגר תכנית ה-מ"א יוכל להשתלב בתפקידים הקשורים למידע באופן ישיר, כגון Data Scientist, User Engagement Manager, ותפקידים בתחום המודיעין העסקי, שיווק מקוון, פרטיות המידע וקריירות בחברות "סטארט-אפ". אבל היום, הרבה תפקידים מחייבים הכשרה במקצועות המידע – לשכת עורכי דין שמתדיינים בסוגיה הקשורה למידע או אינטרנט, חברות תחבורה (אוטובוסים, מוניות, וכו') שקיימים בעיקר כאפליקציה, שירותי בריאות התלויים ברשומות רפואיות מקוונות וכדומה. מקצועות המידע הם המקצוע של... עכשיו!

בוגר תכנית הדוקטורט יוכל להשתלב כחבר סגל אקדמי באוניברסיטת מחקר בארץ ובחו"ל, במעבדות מחקר בתעשייה, ובתפקידים בכירים אחרים עם זיקה למידע.

אווירה

אנו שואפים שהאווירה בחוג תהיה נעימה במיוחד. סטודנטים וחברי סגל בחוג משתמשים במדיה החברתית (באמצעות עמוד הפייסבוק החוגי, למשל) כדי לתקשר ולקבל הצעות העבודה. חברי הסגל משתפים גם את הסטודנטים בשיתופי הפעולה שלנו עם חברות, גופים ממשלתיים, המגזר השלישי, ועם אוניברסיטאות אחרות בארץ ובעולם. האווירה המשפחתית, התקשורת הבלתי-אמצעית שמאפשרת הרשת החברתית והעבודה המשותפת יוצרים רשת מקצועית משגשגת.

לסיכום

בנינו חוג המציע תכנית לימודים עשירה ומאתגרת, כדי ללמוד תחום חדש ומרתק באווירה תומכת. אתם מוזמנים עמנו ליצור קשר לגבי כל שאלה.