New logo faculty social sciences
univ logo

תוכנית MBA בניהול ארגונים ללא כוונות רווח (אלכ"ר)

מועדי ההרשמה לתוכנית

פירוט קורסים וסילבוסים

 

מחזור י"ט, 2025-2023 - כיתת קורל

מחזור י"ח, 2024-2022 - כיתת צורן

מחזור י"ז, 2023-2021 - כיתת פז

מחזור ט"ז, 2022-2020 - כיתת ענבר

מחזור ט"ו, 2021-2019 - כיתת ספיר

מחזור י"ד, 2020-2018 - כיתת נופך

מחזור י"ג, 2019-2017 - כיתת מרגלית


התוכנית

תוכנית ייחודית זו מיועדת למנהלים בארגונים ללא כוונת רווח, המבקשים להרחיב ולפתח מיומנויות ניהול, אשר יסייעו להם להתמודד עם אתגרים ניהוליים בסביבה חברתית וקהילתית מורכבת, וכן למנהלים בארגונים אחרים השואפים לרכוש ידע בתחום הארגונים ללא כוונת רווח. ארגונים ללא כוונת רווח כוללים מלכ"רים, עמותות, ארגונים ציבוריים, ממשלתיים וארגוני חברה וקהילה. ארגונים אלה מרכזים את מרבית הפעילות בתחומים חברתיים כגון: רווחה, בריאות, חינוך, בטחון, תרבות, איכות הסביבה וספורט. הניהול בארגונים אלה דורש כישורי ליבה הדרושים למנהלים בכלל, ולצידם כישורים וידע הייחודיים לסוג פעילות זו. אנו מאמינים שהכשרה ניהולית מקצועית המוצעת בתוכניות MBA הנתפסת כדרישה מקובלת ממנהלים בעולם הרחב, חיונית גם למנהלים בארגונים ללא כוונת רווח המתמודדים עם סוגיות ניהול דומות. בית הספר רואה שליחות בהכשרת מנהלים בארגונים כאלה ובהכנתם לאתגרים בפניהם הם עומדים. באופן זה, התוכנית בנויה על לימודי ניהול כלליים המכשירים את הלומד לניהול כללי בארגונים בכלל, ולימודים בנושאים הקשורים בניהול ארגונים ללא כוונת רווח באופן ספציפי. גישת הלימוד אשר מנחה תוכנית ייחודית זו הינה גישה בין-תחומית, המשלבת ידע מדיסציפלינות שונות ומקנה כלים להבנת מרחב הניהול של ארגונים בכלל, וארגונים שאינם למטרות רווחיות בפרט. המסיימים בהצלחה את התוכנית, יהיו זכאים לתואר מוסמך האוניברסיטה במנהל עסקים - MBA עם התמחות בניהול ארגונים ללא כוונת רווח.

הלומדים

התוכנית מיועדת למנהלים המוצאים עניין בארגונים ללא כוונת רווח, בעלי נסיון ניהולי או מקצועי של שלוש שנים לפחות. אנו מצפים כי הלומדים יגיעו ממגוון רחב של ארגונים, כולל ארגונים ללא כוונת רווח אשר ישקפו את טווח הפעילות הרחב של הארגונים הללו. תוכנית הלימודים מעודדת את המשתתפים לחלוק עם חבריהם ללימודים מניסיונם הניהולי במסגרות הלימוד השונות. התוכנית הינה אינטנסיבית ובנויה מתקופות לימוד מרוכזות וקצרות, מתוך רצון להציע תוכנית לימודים יעילה תוך ניצול מירבי של זמן הלומדים, המשלבים בין לימודים ועבודה.

אנו רואים את הלומדים כעומדים במרכז ההוויה של בית הספר. בעינינו, הם החוליה המקשרת בין העולם האקדמי לקהילה הרחבה. הם באים מהקהילה החברתית-ניהולית, סופגים ידע ומומחיות ושבים לקהילה ולארגוניהם, על מנת לשמש כמנהיגים המובילים למצוינות ניהולית.

מאפיינים ייחודיים נוספים של התוכנית

לימודים ועבודה במקביל: הקורסים מרוכזים ביום לימוד אחד בשבוע: יום שלישי מהשעה 09.00 ועד 19.00. סידור זה מאפשר למנהל הלומד לרכוש תואר שני מבלי לקטוע את מסלול עבודתו השוטפת.

משך לימודים קצר: משך התוכנית כולה הוא כשנה וחצי. הלימודים מתפרשים על פני כשמונה תקופות רצופות, הנמשכות תשעה שבועות כל אחת. שיעורי השלמה, בחינות וסמינרים יתקיימו לעיתים גם בימות השבוע האחרים. הודעה על כך תימסר מראש.

חווית לימודים איכותית: הלימודים מתקיימים בקבוצה מגובשת וקטנה יחסית. הרקע האקדמי ההטרוגני של הלומדים והניסיון הניהולי הרב-גוני שלהם, מאפשרים חילופי רעיונות בין המשתתפים.

שילוב בין תיאוריה למעשה: התוכנית משלבת בין מרצים מהאקדמיה לבין מרצים מהשטח, הן מהארץ והן מחו"ל. המרצים בתוכנית מדגישים את האוריינטציה היישומית של החומר הלימודי, והשילוב בין התיאוריה למעשה תורם לאיכות הניסיון ולחוויית הלמידה בתוכנית. 

תנאי הרשמה ותהליך המועמדות

יכולים להירשם ולהגיש מועמדות לתוכנית נשים וגברים העונים.ות על התנאים הבאים: 

1. בעלי.ות תואר בוגר.ת אוניברסיטה בציון גמר של 80 ומעלה, ממוסד מוכר להשכלה גבוהה בארץ או בחו"ל*.
2. עדיפות לבעלי.ות ניסיון ניהולי/מקצועי של 3 שנים לפחות.
3. בעלי.ות ידיעה ושליטה בשפה האנגלית ברמה נאותה.

* מועמדים.ות בוגרי.ות אוניברסיטאות מוכרות מחו"ל וכן בוגרי.ות אוניברסיטאות בעלות שלוחות בישראל אשר פועלות באישור המועצה להשכלה גבוהה, יחויבו לעמוד בהצלחה בבחינת ה-GRE כתנאי לקבלתם.
 פרטים נוספים על מבחן ה-GRE ניתן למצוא בתקנון לימודי תואר שני ובקישור http://www.ets.org/gre

מועמד.ת בעל.ת תואר ראשון ממוסד מוכר להשכלה גבוהה, ששפת ההוראה בו אינה עברית, חייב.ת לעמוד בבחינת ידע בעברית ברמה הנדרשת על-ידי האוניברסיטה כתנאי קבלה.  

כמו כן על המועמדים.ות לאחר ביצוע הרשמה:
1. לעמוד בבחינת כניסה בית-ספרית, הכוללת חלק כמותי, חלק מילולי וחלק באנגלית.    
   * מועמדים.ות בעלי.ות תואר שלישי מאוניברסיטאות מוכרות, יקבלו פטור מבחינת הכניסה.
   * מועמדים.ות בעלי.ות תואר שני ו/או נושאי.ות משרות בכירות בניהול, רשאים.ות לבקש פטור מבחינת הכניסה הבית-ספרית.
   * מועמדים.ות בעלי.ות רקע אקדמי מתאים בתחום הכמותי, רשאים.ות לבקש פטור מבחינת הכניסה הבית-ספרית.
   ועדה בית-ספרית תדון בכל הבקשות, אותן יש להגיש באמצעות מרכזת התוכנית.

2. לעבור ראיון לאחר עמידה בבחינת הכניסה או לאחר קבלת פטור ממנה.

שכר לימוד 

תלמידי תואר שני במנהל עסקים ישלמו עבור כל התוכנית שכר לימוד אוניברסיטאי רגיל של שנתיים אקדמיות + תשלומים נלווים (תשלומי אבטחה, שירותים וכיו"ב), בכפוף לתקנון שכ"ל.

משך התוכנית - שתי שנות לימוד אקדמיות.

לפרטים נוספים ניתן לפנות למדור שכר לימוד.

בעלי תפקידים

ד"ר דיוויד בודוף - ראש אקדמי של התוכנית

This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it.

גב' פרח שדה-ענבר - מרכזת התוכנית
This e-mail address is being protected from spambots. You need JavaScript enabled to view it. 
טלפון: 04-8249193

facebook-icon youtube-icon youtube-icon

צור קשר

bschool@hevra.haifa.ac.il

בניין רבין קומה 9, אוניברסיטת חיפה,
שדרות אבא חושי 199, הר הכרמל,
ת"ד 3338, חיפה 3103301

 

© 2024 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | הפקולטה למדעי החברה

© 2024 כל הזכויות שמורות לאוניברסיטת חיפה | בוצע ע"י צוות מחשוב של הפקולטה למדעי החברה